Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2015. január 31., szombat van. Boldog névnapot Marcella nevű olvasóinknak! Holnap Ignác napja lesz.
E-mail írása Nyomtatás PDF

Durumtészta – táplál, de nem hizlal

Tél vége felé érdemes előnyben részesítenünk a kalóriában viszonylag szegény, ám vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálékokat, hogy a szerveztünk fellélegezhessen – de a hideg miatt jobban kívánjuk a nehezebb ételeket. Az áthidaló megoldást a tésztafélékből készült ételek jelentik

Tél vége felé érdemes előnyben részesítenünk a kalóriában viszonylag szegény, ám vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálékokat, hogy a szerveztünk fellélegezhessen – de a hideg miatt jobban kívánjuk a nehezebb ételeket. Az áthidaló megoldást a tésztafélékből készült ételek jelentik

A közhiedelemmel ellentétben a tésztafélék önmagukban nem hizlalnak. Különösen igaz ez a durumtésztára, amely – mint a neve is utal rá – durumlisztből, tojás felhasználása nélkül készül.

Könnyen emészthető és finom
Kalóriatartalma alacsonyabb, mint a hagyományos tésztáké. Vitaminokat, ásványi anyagokat és fehérjéket egyaránt tartalmaz, rosttartalmából adódóan viszonylag gyorsan távozik a szervezetből.
A benne lévő keményítő lassan bomlik el, azaz nem „dobja meg” hirtelen a vércukorszintet, így a glikémiás indexe is alacsonyabb. Ennek köszönhetően cukorbetegek is fogyaszthatják.
A durumtészta a hőkezelés során rugalmassá válik; és ha követjük a zacskóján lévő utasításokat, garantáltan nem fő szét. Ami az ízét illeti, felveszi a versenyt a hagyományos tésztákkal, színe természetesen sárga.

Nem mindegy, mivel
Bár a durumtészta számos kedvező tulajdonsággal dicsekedhet, korántsem mindegy, hogy mivel fogyasztjuk. Az alábbi durumtésztaételek egészségesek, nem bővelkednek kalóriában, ráadásul egyszerűek és finomak.
A kiindulási alap minden receptnél a főtt durumtészta. Fontos, hogy ez „al dente” legyen, azaz gondolatnyit keményre, ropogósra főzzük. A főzővízbe tegyünk egy teáskanál olívaolajat és kevés tengeri sót! A kész tésztát tésztaszűrőben csöpögtessük le!

Kefires-sajtos tészta
Hozzávalók:
– 1 zacskó durumtészta (megfőzve)
– 1-2 evőkanál olívaolaj
– 2-3 gerezd fokhagyma
– 1 doboz (450 gramm) kaukázusi kefir
– 15-20 dkg reszelt sajt (lehetőleg füstölt)
Elkészítése:
A fokhagymagerezdeket hámozzuk meg, és zúzzuk össze! Az olívaolajat nagyobb edényben forrósítsuk meg, pároljuk meg rajta a fokhagymát, majd adjuk hozzá a tésztát, és egy-két percen át kis lángon, folyamatos kevergetés közben „rottyantsuk össze” őket! Szedjük tányérokra, tegyünk rá néhány evőkanálnyi kefirt, a tetejét szórjuk meg reszelt sajttal!
Ez az étel a jól ismert tejfölös tészta továbbgondolása, de a kefirnek, az olívaolajnak és a fokhagymának köszönhetően jóval egészségesebb az eredeti verziónál.

Mexikói zöldségsaláta
Hozzávalók:
– 1 zacskó durumtészta (megfőzve)
– 1 kis zacskó (250 gramm) mélyhűtött mexikói zöldségkeverék
– 1-2 szál újhagyma
– 1 doboz (450 gramm) alacsony zsírtartalmú tejföl
– 1-2 evőkanál mustár
– 1-2 evőkanál frissen facsart citromlé
– frissen őrölt bors (ízlés szerint)
– kevés tengeri só
Elkészítése:
Nagyobb edényben forraljunk fel másfél liter vizet. Amikor forrni kezd, tegyük bele a mexikói zöldségkeveréket (előtte ne engedjük fel!), és kevés tengeri sóval főzzük meg! Ha kész, öntsük le róla a vizet, és tésztaszűrőben csepegtessük le! A tejfölhöz adjuk hozzá a mustárt, a citromlét, a borsot és kis tengeri sót, majd alaposan keverjük össze! Nagyobb edényben keverjük össze a tésztát, a zöldségkeveréket és az öntetet! Néhány órára tegyük a hűtőszekrénybe, hogy az ízek összeérjenek!

Brokkolis durumtészta

Hozzávalók:
– 1 zacskó durumtészta (megfőzve)
– ½ kg brokkoli
– 2 gerezd fokhagyma (meghámozva, kisebb darabokra vágva)
– 1 evőkanál citromlé
– kevés tengeri só
– 1-2 evőkanál olívaolaj
– 15-20 dkg sajt (lehetőleg füstölt)
Elkészítése:
A brokkolit szedjük rózsáira, majd fokhagymával, citromlével és kevés tengeri sóval ízesített vízben főzzük nem teljesen puhára – akkor jó, ha egy kicsit ropogós marad! Ha kész, csepegtessük le, a felesleges vizet papírtörlővel itassuk le róla, majd keverjük össze a tésztával! Egy tepsit vagy jénai edényt kenjünk ki olívaolajjal, tegyük bele a brokkolis tésztát, a tetejét hintsük meg a reszelt sajttal! Előmelegített sütőben, közepes lángon süssük addig, amíg a sajt el nem kezd pirulni!

Pesztós tészta
Hozzávalók:
– 1 zacskónyi durumtészta (megfőzve)
– 5-6 evőkanál olívaolaj
– 10-15 gerezd fokhagyma
– 1 kisebb szárított cseresznyepaprika
– 20-30 szem olajbogyó
– 4-5 teáskanál pestoszósz
– 20 dkg reszelt sajt (füstölt vagy parmezán)
Elkészítése:
A fokhagymagerezdeket hámozzuk meg, és zúzzuk össze! Az olajbogyót vágjuk apróra! Az olívaolajat forrósítsuk fel, majd kis lángon pároljuk meg benne a fokhagymát! Közben morzsoljuk bele a cseresznyepaprikát, tegyük bele az olajbogyót, majd adjuk hozzá a pestót is! Hagyjuk, hogy „rottyanjon” egyet, majd zárjuk el alatta a lángot, és a szószt forgassuk össze a tésztával! Reszelt sajttal meghintve kínáljuk!

Plusz néhány ötlet
A fenti recepteket természetesen nem kell „szó szerint” venni. A zöldségféléket kiválthatjuk más, számunkra kedvesebb zöldségekkel. A salátát elkészíthetjük főtt vagy konzervbabból is – ez esetben öntetként tökéletesen megfelel a citromlé és olívaolaj keveréke, egy kis tengeri sóval, esetleg lestyánnal és/vagy csomborral ízesítve. Még finomabb lesz a salátánk, ha a babot összeforgatjuk olívaolajon párolt hagymával, és ezután keverjük össze a tésztával.

Forrás: Ideál Életmódmagazin

Az ideal.hu ajánlásával:

3dKeresse fogyókúrás termékeinket a Naturshop webáruházában!
Hozza magát kirobbanó formába Celsus alakformáló csomaggal!
FormaVital tabletta plusz ajándék Notox teakeverék.
Bővebben...

 

50-ID-307x243

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.