Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2017. november 25., szombat van. Boldog névnapot Katalin nevű olvasóinknak! Holnap Virág napja lesz.

Téli depresszió

Értékelés:
(0 szavazat)

Ősszel kezdődik, és tavasszal ér véget, a benne szenvedők erőtlenek, szomorúak, az édességek iránti étvágyuk fokozódik, emiatt súlygyarapodás is megfigyelhető. További tünet a fokozott alvásigény, a csökkenő munkakedv és általában a lelkesedés alábbhagyása

A legtöbb ember esetében, aki télen hangulati problémákkal küszködik, nem valódi téli depresszióról van szó.


A téli depresszió nőknél gyakoribb, mint férfiaknál. Gyerekeknél és fiataloknál is kialakulhat. A déli országokban ritkábban fordul elő. A Földközi-tenger ré-giójában alig ismerik ezt a betegséget, a skandináv országokban viszont sokkal gyakoribb. A téli depressziónak jelentősen enyhébb, ártalmatlanabb változata is ismert, ún. téli lehangoltság. A lehangoltság és a rosszkedv csak a sötét napokon jellemző, valódi depresszióról nem beszélhetünk.

teli depi2

A téli depresszió leggyakoribb tünetei
A téli depresszió a lakosság 3-5 százalékát érinti, elsősorban nők szenvednek tőle.

Téli depresszió szorongat bennünket, ha az alábbi tüneteket észleljük magunkon:
- Folyamatos fáradtság, álmosság, nyolc-kilenc óra alvás után is nehéz kikelni az ágyból.
- Passzivitás: nincs se erô, se kedv a munkához, a szabadidôs tevékenységekhez, a barátokhoz.
- Szénhidrátok iránti fokozott vágy, néhány kiló felszedése.
- Ingerlékenység, túlérzékenység, koncentrációzavar...

Mi okozza a téli depresszió kialakulását?
A téli depresszió oka a természetes fény hiánya, a nappalok rövidülése. Túl kevés szerotonin. Ha az agynak hiányzik a szerotonin, annak tipikus jele az édességek utáni mértéktelen sóvárgás.
A cukor és a csokoládéban lévő bizonyos anyagok több szerotoninhoz juttatják az agysejteket.

Túl sok melatonin. Ez a hormon többek között az alvás-ébrenlét ritmus szabályozásáért felelős. A magas agyi melotoninszint hatására a belső óra kizökken a ritmusból. Az emberek ettől fáradtak, levertek és rossz hangulatúak lesznek.

Téli hangulatjavítók
A lecsökkent szerotoninszintet növelheti a banán vagy a csokoládé, de ne felejtsük el, hogy mindkettő energiatartalma magas! Hangulatjavító hatása lehet továbbá a narancsnak, a spenótnak és a mandulának is. Hormontermelésünket fokozhatjuk moz­gással is: napi 20-30 perc intenzív mozgástól garantáltan jobb lesz a közérzetünk. Ugyancsak javítja a hangulatot a kirándulás, természetjárás, továbbá nagymértékben csökkentik a depressziós tüneteket a különböző immunerôsítôk és vitaminkészítmények is (pl.: Q10, magnézium, B6-, C-vitamin stb.). Minél többet menjünk ki a szabadba, a friss levegőre!

Horváth Edit

 

Forrás: Patika Ász 2014/december

 

Vásárold meg akciósan a naturshop.hu oldalán!

 

magnezium fotoPrémium Extra Magnézium+B6-Vitamin kapszula, Q1+Q10 koenzimmel 30db

 

A megfelelő idegrendszerért

A magnézium és a B6-Vitamin hozzájárul a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez, a normál pszichológiai funkció fenntartásához és az idegrendszer megfelelő működéséhez.

Vásárold meg most a naturshopon!

Infó: Erdei Anita, tel.: 1/225-2753, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 690 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. január 09. péntek 11:36

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Pletyka - Ajánló

  • tőzegáfonya


 

Pletyka - cikkek

Legolvasottabb - Trend

Legolvasottabb - Pletyka

Legolvasottabb - Szex

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.