Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2017. december 18., hétfő van. Boldog névnapot Auguszta nevű olvasóinknak! Holnap Viola napja lesz.
Hirdetés

Így győzd le a stresszt, mielőtt az győzne le téged

Értékelés:
(1 szavazat)

Ha felidegesíted magad, a következő két órában ötszörösére emelkedik nálad a szívroham kockázata – derül ki a Harvard Egyetem friss kutatási eredményeiből. Hiába szeretnéd tehát azt hinni, hogy mindig ura vagy a helyzetnek, a stressz fiziológiai okoknál fogva sajnos gyorsan végezhet veled. Szerencsére akad néhány gyorstipp, aminek a bevetésével lényegesen csökkentheted a veszélyt.


Számolj el tízig!

Ahelyett, hogy indulatból reagálnál a helyzetre – ami vérmérsékletedtől függően ordítás vagy akár csendes önemésztés is lehet –, számolj magadban egytől tízig! De ne akárhogyan: képzeld el magad előtt a számokat egy-egy pillanatra, s ruházd fel őket különböző tulajdonságokkal.
A citromkarikákból álló illatos egyes után jöhet például a macskafarokból formált kettes, és így tovább. A lényeg, hogy egy kicsit kiszakítsd a tudatodat a feszültséget kiváltó helyzetből.


Ne jutalmazd magad egészségtelen szokásokkal!

Az alkoholfogyasztás, a dohányzás, a kábítószer és a hangulatevés egytől egyig stresszkezelési mechanizmusnak tekinthető – sőt, némelyeknél még az ösztönszerű szex is.
Amennyiben azon kapod magad, hogy folyton külső eszköz segítségével csillapítod az indulataidat, ideje valamilyen más megoldás után nézned. A relaxáció, a jóga, illetve a sport sokkal jobbat tesz az idegrendszerednek.

 


Szánj időt magadra!

A stressz szó hallatán nem kell feltétlenül krízishelyzetre gondolni. Sokaknak már egy randevú kilátásba helyezése is éppen elég ahhoz, hogy az egekbe szökjön a várnyomásuk. Kitűnő megelőzési és kezelési stratégia, ha heti egy estét biztosan randival töltesz – de saját magaddal
Csináld azt, ami jólesik, és úgy, ahogy jólesik – mindenféle külső elvárástól függetlenül. A kedvenc sorozatodból akár egy évadnyit is megnézhetsz egy ültő helyedben büntetlenül.


Tartsd kézben az irányítást!

„A való életben minden problémára kínálkozik megoldás” – mondja Cary Cooper professzor, a Lancasteri Egyetem foglalkozás-egészségügyi szakértője.
Ahelyett tehát, hogy siránkoznál valami miatt, és feltennéd a „miért pont én?” és a „miért pont így?” kérdéseket magadnak, nézz inkább előre, a sopánkodásra szánt időt pedig fordítsd valami hasznosra!


Találkozz a barátaiddal!

A „rohanó világ” kifejezés elég csúnya közhely. Sajnos viszont igaz, hogy ha az élet valamely területére szánt időt fel kell áldozni, akkor jó eséllyel a barátságok szenvednek kárt.
Hetente néhány alkalommal pedig szükséged lenne rá, hogy megértő, nyitott és őszinte társaságban tölts néhány órát. Hiába tűnik óriási kiesésnek az a kis idő a munkahelyi feladataid vagy a házimunka mércéjével mérve, valójában rengeteget profitálhatsz belőle.


Tarts szünetet nap közben!

Ha idegességedben még közelebb hajolsz a monitorhoz, és egy kicsit erősebben csapkodod a billentyűzetet, akkor bizony nem jó megoldást választasz a stressz levezetésére.
Legalább egy tízperces szünetre van szükséged ahhoz, hogy az idegrendszered valamelyest lenyugodjon, s megfelelően tudj koncentrálni a teendőidre. A legjobb, ha egy-kétóránként extra feszültség hiányában is sort kerítesz erre, valamint be tudsz iktatni egy kéthetes vakációt évente.


Amin nem tudsz változtatni, azt fogadd el!

A bölcsesség egyik alaptézise, amit mondani elég könnyű, betartani viszont annál nehezebb. Az időjárás, más emberek tulajdonságai és a pénzpiaci trendek tipikusan olyan tényezők például, amelyekre gyakorlatilag semmi ráhatásod nincs, bármennyire szeretnéd az ellenkezőjét hinni.

Ne feledd: nem az számít, mi történik veled, hanem hogy miként éled meg!

 

Tanuld meg hatékonyan beosztani az idődet!

A stressz egyik fő forrása a hétköznapok során a nem megfelelő időbeosztás. Hiába nézel furcsán azokra, akik folyton teendőlisták mentén haladnak, ebből a szempontból igazuk van

Természetesen nem szükséges gúzsba kötni magad, és percről percre előre megtervezni a napjaidat. Ha viszont minden elintéznivalót feljegyzel – a munkahelyieket és a magánjellegűeket egyaránt –, abból csakis előnyöd származhat!

Amennyiben úgy érzed, végképp nem tudsz megbirkózni a rád zúduló stresszmennyiséggel, keress föl egy szakembert!

A nyugati társadalmakban bevett szokás, hogy nemcsak a mentális betegséggel küszködők fordulnak időről időre lélekdokihoz, hanem az egészségesek is megelőzésképpen!


Forrás: www.bien.hu

 

Az ideal.hu ajánlásával:

 
szivesQ1+Q10 kapszula szelénnel és B1-Vitaminnal

 

A termék a Q1 koenzim és a Q10 koenzim egyedülálló párosa, amely egyedi a világon. A készítményben lévő B1-Vitamin (tiamin) hozzájárulhat a szív és az idegrendszer megfelelő működéséhez, és részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere folyamatokban. A szelén hozzájárul a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez és a pajzsmirigy normál működéséhez.

Vásárold meg most a naturshopon!

Infó: Erdei Anita, tel.: 1/225-2753, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 791 alkalommal Utoljára frissítve: 2014. december 02. kedd 14:41

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.