Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2017. december 18., hétfő van. Boldog névnapot Auguszta nevű olvasóinknak! Holnap Viola napja lesz.
Hirdetés

Az influenza megelőzése

Értékelés:
(1 szavazat)

Közeledik az influenza szezon. Ne felejtsük el, hogy az emberiség legalább 2400 éve küzdi le az állandóan változó vírusokat. Úgyhogy először is semmi pánik, másodszor pedig bánjunk szépen az immunrendszerünkkel, és minden rendben lesz. Tippek.

Az influenza-oltások hatékonyságával és veszélyeivel kapcsolatban továbbra is élénk vita folyik. Az egyik tábor a hatóanyag veszélyeire hívja fel a figyelmet, a másik szerint felelőtlenség kihasználatlanul hagyni a védekezés ilyetén módját.

Érdemes figyelembe venni azonban azt az egyszerű tényt is, hogy az immunrendszerünk arra való, hogy megvédjen bennünket a vírusoktól, és kezelje a támadásokat. A probléma inkább ott keresendő, hogy az immunrendszerünkre nem fordítunk elég gondot, és ma már jóval kevésbé képes ellátni ezt a védő szerepet. Márpedig influenzaszezonban, járvány mellett érdemes lenne odafigyelni, és egyszerű dolgokkal megerősíteni a szervezet védekezőrendszerét.

 

1. Kerüld a cukrot!
Különösen fontos ez most, az év végi eszem-iszom környékén, és leginkább a gyerekek vannak kitéve a túlzott édességrohamnak. Ezzel az egy változtatással sokszorosára növelhetjük az immunrendszer védekező képességét, hiszen mit sem ér a C-vitamin, ha a sejtek helyette inkább a cukormolekulát választják. Napi 2 kis palack szénsavas üdítővel, vagy 3 pohár gyümölcslével 5 órára bénítjuk meg a fehérvérsejteket, nem is beszélve egy komolyabb dózis csokoládéról...

2. Színes zöldség, hüvelyesek
Fogyassz több friss zöldséget, gyümölcsöt csak módjával (merthogy vitamin úgysincs benne, cukor viszont igen), ellenben a hüvelyeseknek itt az ideje. Olyan ásványi anyagokat és más növényi tápanyagokat tartalmaznak, amik elengedhetetlenek az immunrendszer optimális működéséhez. Lehetőleg válassz mindenféle színű tápanyagból, és nyugodtan hagyatkozz a mirelitre is: legtöbbször tartósítószer és egyéb adalékanyagok nélkül készülnek, és praktikus megoldás az időszűkében levők számára.

3. Kezeld a stresszt!
Csökkenteni nem lehet, hiszen valakinek az életében vagy van, vagy nincs. Amin változtatni tudsz, az a te hozzáállásod. Akárhogy is éred el - meditáció, illóolajok, könyvek, barátok -, fontos, hogy ne aggaszd magad, ne idegeskedj. A stressz csökkenti annak az immunoglobulinnak a mennyiségét, ami semlegesíti a vírusokat és más kórokozókat a bélrendszerben.

4. Aludj eleget!
Ezt sem lehet elégszer hangsúlyozni: a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás szükséges az immunrendszer optimális működéséhez. Ilyenkor újul meg a szervezet, sok létfontosságú folyamat csak a kielégítő alvás következtében zajlik le. Oldd meg valahogy, hogy minden nap jusson rá elég időd.

5. Kerüld az alkoholt és a cigarettát!
Ezek az anyagok gyulladásban tartják a szervezetet, és bár akad, aki fehérbort javasol az influenza megelőzésére, a legtöbb orvos mégis óva int tőle. A cigaretta csökkenti a vér oxigénellátását és felemészti a C-vitaminkészletet, az alkohol pedig a B-vitaminokat vonja ki, ezáltal stresszesebbé is tesz - amellett, hogy gyulladásos folyamatokat okoz a szervezetben. Legalább egy pár hétre tartsd távol magad tőlük - így legalább megláthatod, mennyivel tisztábbak a gondolataid, és a szervezeted is ezek nélkül.

6. Pótold a D-vitamint!
Rengeteg baj - többek között a rákos megbetegedések - forrása a D-vitaminhiány. Ha valami, ez valóban népbetegség a bolygó legnagyobb részén, és sokan nem is tudják, mekkora problémát jelent. Már 1800-ban rájöttek, hogy a tüdőbetegeket napsütötte helyre kell küldeni, hiszen ott jóval nagyobb eséllyel gyógyulnak meg. Ma már rengeteg tudományos kutatás támasztja ezt alá.
Sajnos pont a téli hónapokban jutunk kevesebb napfényhez, így - egy kiadós, napfényes síelés híján - a D-vitamint pótolni kell. Ez nem annyira egyszerű, mivel túladagolható, ezért először érdemes megméretni, hogy is állunk D-vitaminnal: ideálisan 50-70 ng/dl között van ez az érték. Ha a mérés bonyolultnak hangzik számodra, dr. Mercola például minimum napi 1000-2000 NE D-vitamin bevitelét javasolja, ami messze van még a túladagolástól.

7. Testmozgás!
Ha eddig nem tetted, most itt az ideje elkezdeni - szépen, fokozatosan. Az edzés javítja a vérkeringést, ezáltal az immunrendszer elemei is gyorsabban, könnyebben jutnak el rendeltetési helyükre, és így képesek elkapni a vírust, még mielőtt az elterjedne a szervezetben. Ráadásul a stresszt is csökkenti, és számos egyéb jó hatása van.

8. Létfontosságú olajok
Amúgy is szükség lenne rá, de járványos időkben, immunrendszer-erősítéshez elengedhetetlen például az Omega-3. Lehetőleg tiszta, tengeri halból vagy kagylókból származó olajat szedj, ezzel nagyban növelheted a szervezet védekezőképességét. A másik csodaszer a kókuszzsír, vagy -olaj: kifejezetten erősíti az immunrendszert, és csodálatos hatással van a szervezetre.

9. Moss kezet!
Roppant egyszerűnek hangzik, mégis a cukron kívül ez a másik legfontosabb tanács. Az, hogy a szervezetünknek mennyi kórokózóval kell megküzdenie, azon múlik, mennyire tudjuk tisztán tartani magunkat és a környezetünket. Nem kell pánikszerű sterilizálásba fogni, vagy maszkot viselni. De a tömegközlekedési eszközökön való utazás, iskola, edzés vagy munkahely rengeteg lehetőséget ad a fizikai érintkezésre a vírusokkal. Sokszor, gyakran, állandóan moss kezet, ezáltal csökkented az esélyét annak, hogy az arcodra, és ezáltal a szádba, orrodba kerüljenek a kórokozók.

10. Menj ki a szabadba!
Nem a belvárosi buszmegállóra gondolok, hanem a természetre. Hetente legalább háromszor szükséges lenne valami kevésbé szennyezett környéken sétálni egy órát, vagy akár többet is. Ha hétvégén süt a nap, kötelező a nagy séta: fokozza a D-vitamin-termelést, csökkenti a stresszt, javítja a vérkeringést, és az oxigénellátást is.


Forrás: www.kiskegyed.hu

 

Az ideal.hu ajánlásával:

 

Celsus Grép Plusz csepp

Nem keserű Grépfrút-kivonat, Echinacea + C-vitamin.

A grépfrútmag kivonat + C vitamin + echinacia együttes hatása segíthet az influenza megelőzésében és immunrendszerünk védekező képességének megtartásában.

A C-vitamin hozzájárul a normál kollagénképződéshez, és ezen keresztül az erek, a csontozat, a porcok, a fogak, a fogíny és a bőr normál állapotának fenntartásához. A C-vitamin hozzájárulhat a normál energiatermelő anyagcsere folyamatokhoz, valamint a fáradtság csökkentéséhez és az immunrendszer normál működéséhez.

Vásárold meg most a naturshopon!

Infó: Erdei Anita, tel.: 1/225-2753, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

 

Infó: Erdei Anita, tel.: 1/225-2753, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

 

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 885 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. január 04. hétfő 12:56

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.