Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2018. április 19., csütörtök van. Boldog névnapot Emma nevű olvasóinknak! Holnap Tivadar napja lesz.
Hirdetés

Az eredményes és tartós fogyókúra titka

Értékelés:
(1 szavazat)

Napjainkban többféle étrend-kiegészítő létezik, amelyeket testsúlycsökkentéshez javasolnak. Ezek leginkább a zsírfelszívódást gátolva fejtik ki hatásukat, ami nem biztos, hogy minden esetben megfelelő a testsúlycsökkentő diéta kiegészítésének.

 

A fentiektől eltérő gondolatsort követve az alábbiakat javasoljuk azoknak, akik fogyni szeretnének.

A javaslatunk két pilléren nyugszik:


1.    Az alkalmazott étrend-kiegészítőnek nem direkt módon kell fogyasztania, hanem a fogyáshoz vezető életmód változtatás testsúly csökkenéshez vezető hatását kell felerősítenie és tartóssá tennie. A kalória bevitel szabályozása és a táplálék minőségének megváltoztatása, valamint a fokozott mozgás elengedhetetlen ebben a folyamatban. Mindezek együttes célja az anyagcsere gyorsítása. A dietetikusok erre a következőket ajánlják:


a.    Fokozzuk az omega-3 zsírsavak bevitelét. Ezek csökkentik a szervezet leptin nevű hormon iránti rezisztenciáját, aminek a zsírégetésben van szerepe (lásd később).
b.    Intenzív edzésszakaszok beiktatása: alkalmanként, ha úszunk, vagy futunk, de még ha csak sétálunk is, iktassunk közbe 30 másodperces intenzív szakaszokat. Ezzel a stratégiával több oxigént igényel a szervezetünk, és több energiát éget el.
c.    Fejlesszük az izmainkat, hiszen minél izmosabb valaki, annál több energiát használ fel a szervezete az izomzata működtetéséhez. Itt is figyeljünk arra, hogy ha az izmok növekedését, átépülését edzéssel serkentjük, akkor ebben az esetben is megnövekszik a szervezet bizonyos mikrotápanyagok iránti igénye (pl. karnitin, biotin, magnézium, kalcium). Ehhez kapcsolódik az, hogy fogyasszunk minél több fehérjét. A fehérjének van egy átmeneti anyagcsere stimuláló hatása.
d.    Igyunk zöld teát, mivel a zöld tea egyik összetevője, a katechin, ami szintén serkenti az anyagcserét és csökkenti a vér koleszterin szintjét, ezáltal jó hatással van a vér triglicerid szintjére is.
e.    Ne koplaljunk, hiszen aki úgy szeretne fogyni, hogy alig eszik, nem éri el a kívánt hatást. Koplaláskor ugyanis az anyagcsere szabályozását biztosító központ „azt hiszi”, hogy ínséges idők következtek be, ezért fékezi a zsírégetést. Mindezért annyi kalóriát fogyasszunk el, ami életkorunknak, nemünknek, fizikai aktivitásunknak és magasságunknak megfelel.
f.    Reggelizzünk rendszeresen, ezt már nagyszüleink is megfigyelték. Valamint inkább gyakran, kevesebbet együnk, kis adagokban: A legjobb a napi öt-hatszori étkezés, így szinten tudjuk tartani a vércukorszintünk, és ha nincsenek nagymértékű vércukorszint ingadozások, akkor nem tör ránk a farkaséhség sem.

 

 

2.    Az alkalmazott étrend-kiegészítőnek módosítania kell az alapanyagcserét befolyásoló neuroendokrín tényezőket, azon belül is a leptin rendszert. A kutatók 1994-ben azonosítottak sejtjeinkben egy gént, amelyet később leptinnek neveztek el. A leptin termelődése összefüggést mutat a zsírsejtekkel, hiszen ha csökken a zsírsejtek mennyisége, akkor csökken a leptin szintje, ha pedig megnő a zsírsejtek száma, akkor emelkedik a leptinszint. A leptin az étvágyat az agy megfelelő szabályozó területeiben receptorokon keresztül szabályozza. Ha a leptin a rá specifikus receptorhoz kötődik, akkor telítettség érzetét váltja ki és az étvágy csökken. Ha azonban kevés a leptin, kevesebb receptor van kötött állapotban, ezért az éhségérzet és az energiafelhasználás jelentősen fokozódik. Fontos megemlíteni, hogy abban az esetben is hasonló állapot jön létre, ha nem a leptin szintje csökken, hanem a leptin-receptor leptin iránti érzékenysége. Ez utóbbi alakul ki elhízás esetében. Egy új kutatás szerint akiknek a szervezetében kevesebb a leptin, vagy csökkent a leptin-receptor érzékenysége (leptin rezisztencia) minden ételt olyan ínycsiklandónak találnak, mint az átlagember a csokoládét. Ennek eredményeként túl sokat esznek, akkor is, amikor nem éhesek.


A leptin szabályozó rendszerével kapcsolatban van a pajzsmirigy szabályozó rendszere is, hiszen a leptin rezisztencia kialakulásával csökken a hipotalamikus leptin receptor hatás, amivel egyidejűleg csökken a pajzsmirigyműködését serkentő hipotalamikus (TRH) és hipofizeális (TSH) hormon mennyisége, ami csökkent pajzsmirigyműködéshez és alacsony anyagcseréhez vezet. Ebben az állapotban réz és jód bevitelével lehet módosítani a folyamaton, hiszen megfigyelések szerint a réz fokozza a leptin receptorok leptin iránti érzékenységét, ami az emelkedett TRH/TSH mennyiségen keresztül fokozza a pajzsmirigyműködést. Ez utóbbihoz pedig jód szükséges.


A túlzott mennyiségű kalória bevitel a leptin rezisztencia kialakulásának leggyorsabb útja. És mivel a kalóriatöbblet a rossz minőségű táplálékokból származik, gyakran egyéb hiány is kialakul mellette. A túlsúlyos embereknél gyakran tapasztalható hiperinzulinémia, vagyis az inzulin meglehetősen magas szintje a vérben, ami elősegíti a zsírok elraktározódását. A kövér emberek általában nem képesek biztosítani a szervezetük által igényelt energiát és tápanyagokat. Ebben az esetben kialakul az éhségérzet, stressz, letargia. Valójában nem ezek a tényezők okozzák az elhízást, hanem annak éppen az eredményei. Metabolikus szindróma (X szindróma) során inzulin rezisztencia, leptin rezisztencia és glükóz intolerancia alakul ki.


Kövessük és tartsuk be a fentebb leírtakat és akkor eredményes és tartós lehet a fogyókúránk!

 

Forrás: Dr. Szigeti Gyula

 

Vásárold meg akciósan a naturshop.hu oldalán!

 malna csili

Trendi Málna-Chili kapszula 30 db

A króm részt vesz a makrotápanyagok normál anyagcseréjében.

Vásárold meg most a naturshopon!

Infó: Erdei Anita, tel.: 1/225-2753, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

 

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 3628 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. november 25. szerda 13:25

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.