Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2018. január 19., péntek van. Boldog névnapot Sára és Márió nevű olvasóinknak! Holnap Fábián és Sebestyén napja lesz.
Hirdetés

A székrekedés diétája

Értékelés:
(0 szavazat)

A szinte már népbetegségnek számító, kellemetlen és megterhelő székrekedés ellen is védekezhetünk a megfelelő diétával. Aki nem szívesen oldja meg ezt a problémát különböző étrend kiegészítőkkel, annak segítséget nyújtunk az alábbi diétával, melynek betartásával elindul a megfelelő méregtelenítés, melynek következménye a testsúly csökkenése, vagyis a fogyás is.

A székrekedés legfőbb problémája és következménye a méreganyagok visszaszívódása, a püffedés, az aranyér kialakulása, esetleges bélelzáródás mely probléma végső esetben bélelhaláshoz vezethet, amit már csak műtéti úton lehet orvosolni.


A fogyókúra étrend rostokban és folyadékban gazdag, ezáltal is segítve a bélműködést.


Miért fontos a rostokban, lehetőleg növényi rostokban bővelkedő táplálkozás? Mert a megfelelő növényi rostot tartalmazó ételek folyadékfelvétele magas, a folyadék hatására a táplálék megduzzad, ezzel is ingerelve a bélfalakat, ezáltal a megfelelő bélműködést.

 


A vastagbélben élő baktériumok munkájának köszönhetően a bomlástermékeknek is bélmozgató hatásuk van, ha nem elegendő a folyadékbevitel, vagy a rost mennyisége a bélmozgás lelassul, a salakanyagok nem ürülnek megfelelő idő alatt így a méreganyagok a bélfalon keresztül visszaszívódnak.


A megfelelő mennyiségű rostanyag 20-30 g lenne napi szinten, azonban jellemzően pusztán 5-10 g rostanyagot fogyasztunk, illetve nagyon alacsony a napi folyadékbevitel is, a napi megfelelő folyadékmennyiség 2-2,5 l szénsavmentes ásványvíz, tisztított víz vagy gyógytea lenne, így a vérkeringés és az szervezet oxigénellátása is megfelelő lehet, az oxigén sikeresen eljut a kapilláris erekig is.


A leggazdagabban növényi rostokat a teljes kiőrlésű élelmiszerekben, a zöldségekben találjuk. Érdekesség, hogy a gyümölcsökben sokkal kevesebb a rost tartalom, mint a zöldségekben, viszont a gyümölcsöknek általában magas a folyadéktartalma.


Néhány fontos élelmiszer rosttartalma 100 grammra vetítve

    alma 3,7
    bakonyi barna 10,0
    búzacsíra 20,0
    búzakorpa 54,0
    Cracottes 16,1
    eper 1,7
    Graham kenyér 9,8
    Graham-liszt 19,0
    karalábé 5,1
    kelkáposzta 4,5
    körte 6,2
    málna 9,1
    meggy 4,2
    őszibarack 3,6
    paradicsom 2,2
    paraj 4,0
    petrezselyem 8,0
    ribizli 7,8
    sárgarépa 3,7
    szilva 5,7
    szőlő 5,4
    zöldbab 4,2
    zöldborsó 7,0
    zöldpaprika 4,2

 

Diétás reggelire, vacsorára és főétkezések közötti étkezésre az alábbi élelmiszereket javasoljuk

almás zabpehely, barna kenyér, Cracottes, cukor nélkül készült gyümölcsjoghurt, étkezési búzakorpa, Graham- vagy teljes kiőrlésű lisztből készített aprósütemények, Graham-kenyér, gyümölcsök, friss gyümölcsből, gyümölcsös Arbona szelet, gyümölcsös túrókrém, gyümölcssaláták és -turmixok,  Korpovit keksz, müzli, paradicsom,  puffasztott rizs vagy búza, rozskenyér, rozsos és korpás Abonett, savanyú káposzta, szójás kenyér, uborka, zabkorpa tejjel vagy joghurttal, zöldpaprika, zöldség- és gyümölcslevek, zöldség

Lehetőleg kerüljük a banán fogyasztását.

Diétánk alatt a főétkezésekre, tehát ebédre és vacsorára az alábbi élelmiszerek közül választhatunk

bab- és zöldséges rizottó, bab-,brokkoli- és zöldbableves, főtt barna rizs, karalábé, karfiol, kelkáposzta, lencse, párolt zöldségfélék, patisszon, rakott zöldbab, teljes kiőrlésű lisztből készült száraztészták, töltött cukkini, zöldborsó, zöldség

Az alábbiakban összeállított diétás étrend segítséget nyújt a székrekedés problémájának megoldásban, a méreganyagok távozásában, mely általában egyben fogyással is jár. Krónikus székrekedés esetén javasoljuk orvos felkeresését!

 

Diétás étrend három napra


Első diétás nap
Diétás reggeli: 2 dl Hohes C (fontos, hogy 100%-os gyümölcslevet fogyasszunk, valamint ne tartalmazzon cukrot), barna zsemle, baromfisonka, zöldpaprika.

Diétás tízórai: 2 dl kefir (lehetőleg zsírszegény) + korpás kifli.

Diétás ebéd: 3 dl paradicsom ivólé (cukormentes), zöldséges csirke (egy csirkemell, 10 dkg burgonya, 10 dkg sárgarépa, 10 dkg karalábé, 20 g zeller, 50 g petrezselyemgyökér, 50 g kelbimbó, 50 g gomba), ásványvíz.

Diétás uzsonna: Gyümölcssaláta (tetszés szerinti gyümölcsből, banán nem lehet).

Diétás vacsora: Párolt marhaszelet, párolt zöldborsó, 2 dl friss gyümölcslé (cukormentes és 100%-os).

 

Második diétás nap
Diétás reggeli: 2 dl Hohes C (cukormentes és 100%-os), szezámos zsemle, sajtkrém, zöldpaprika.

Diétás tízórai: 2 dl gyümölcsjoghurt (lehetőleg zsírszegény) + 1-2 ek. búzacsíra.
Diétás ebéd: Sóskaleves virslivel, kapros-túrós lepény.
Diétás uzsonna: 20 dkg friss málna + kefir (lehetőleg zsírszegény) + 2 ek. búzakorpa (a kefírbe keverve).
Diétás vacsora: Natúr sertésmáj, angolos kelbimbó.

 

Harmadik diétás nap
Diétás reggeli: 2 dl Hohes C (cukormentes, 100%-osl), barna kenyér, margarin, snidling.
Diétás tízórai: Friss őszibarack, müzlis tej.
Diétás ebéd: Gombaleves, rakott zöldbab, alma.
Diétás uzsonna: Alma-cékla saláta.
Diétás vacsora: Töltött cukkini.

A diéta alatt ügyeljünk a folyadékbevitelre, valamint a mozgásra. Napi 15-30 perc kellemes, örömet adó mozgással segíthetjük a szervezet működését, közérzetünk jobbá válik, a mellékhatásként jelentkező fogyás meggyorsítható, hatékonyabbá tehető.

A diéta befejezése után továbbra is ügyeljünk a rostokban gazdag étkezésre és a folyadékháztartásunkra. Kerüljük a hasfogó ételeket, mint a banán, a túl zsíros ételek, a cukrozott üdítők. Banánt almával, turmixolva fogyaszthatunk. A gyümölcsök kiválthatóak befőttel, kompóttal, azonban a gyümölcsről vízzel mossuk le a cukros levet.

Kellemes diétázást kívánunk!

 

Forrás: http://www.fogyokura.com

 

 

Vásárold meg akciósan a naturshop.hu oldalán!

 malna csili

Trendi Málna-Chili kapszula 30 db

A króm részt vesz a makrotápanyagok normál anyagcseréjében.

Vásárold meg most a naturshopon!

Infó: Erdei Anita, tel.: 1/225-2753, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

 

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 6541 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. november 25. szerda 13:38

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.