Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2017. október 23., hétfő van. Boldog névnapot Gyöngyi nevű olvasóinknak! Holnap Salamon napja lesz.
Hirdetés

Űzd ki a zsírt !

Értékelés:
(1 szavazat)

Zsír és olaj nélkül? Ha tartós testsúlycsökkenést szeretnénk elérni, száműznünk kell étrendünkből a két leghizlalóbb táplálékot: a zsírt és a cukrot. Hogyan étkezzünk, hogy e két megszokott dolog hiányát minél kevésbé vegyük észre?


Nemcsak a fogyáshoz, de az egészség megtartásához is alapvetően szükséges, hogy minél kevesebb zsírt fogyasszunk. Legtöbben "zsír- és cukorfüggőségben" szenvedünk, hiszen ezek rendszeres fogyasztásához már gyermekkorunkban hozzászoktunk. Tökéletesen kiküszöbölni őket lehetetlen, és nem is szabad, hiszen bizonyos mennyiségű zsírra szervezetünknek mindenképp szüksége van, de kellő odafigyeléssel minimálisra csökkenthetjük bevitelüket.

dieta

Mi a helyzet a zsíroldékony vitaminok felvételével, ha csak nagyon kevés zsírt és olajat használunk? A legtöbb ilyen vitamin (A-, D-, E-, F-, K-vitaminok) szerencsére olyan élelmiszerekben található, melyek elegendő mennyiségű zsírt tartalmaznak ahhoz, hogy a vitaminok tökéletesen felszívódjanak. Gabonafélék, magvak, dió, tojás, halfélék, tejtermékek, és zöldség kombinációjával fedezni tudjuk a szükséges zsírmennyiséget. A búzának és egyéb gabonaféléknek magas az olajtartalma, ezért is tudnak belőlük nagyüzemileg olajat kivonni.

Ételeinket lehetőleg ne zsiradékban süssük, mert a bennük lévő tápanyagok a sütés során semmisülnek meg leginkább. A sült finomságok hizlalnak, és nehezen emészthetőek. Például a főtt tojás 80 kalóriát tartalmaz, a sült tojás viszont a felhasznált zsiradék miatt 100-at, ami azt jelenti, hogy 25%-kal magasabb kalóriaértékű ételt fogyasztunk szükségtelenül.

Légbefúvásos vagy mikrohullámú sütőben ugyanúgy elkészíthetjük kedvenc vacsoránkat, zsír vagy olaj helyett csak egy kis vizet kell felhasználnunk. A mikrohullámú és a légbefúvásos sütő kíméli a vitaminokat. A mikrohullám hatására a vízmolekulák gyors mozgásba kezdenek, és a mozgásukból eredő súrlódási hő hatására megy végbe a sütés. Ez a hagyományos sütésnél rövidebb folyamat, így kevesebb idő jut a vitaminbomlásra. A húsok, csirkék, halak rendkívül ízletesek akkor is, ha pároljuk vagy roston sütjük

A margarin ugyan egészségesebb, mint a vaj, de sajnos az is hizlal. Akkor mit kenjünk a kenyérre? A joghurt nagyon egészséges, barna kenyérre téve, kevés fokhagymával megszórva pedig nagyon finom, de tovább is fűszerezhetjük csipetnyi sóval, citromlével, tárkonnyal vagy bazsalikommal. Az összetört és fűszerezett avokádó szintén kitűnő kenyérre kenve. A vajazás, margarinozás csak egy beidegződés, némi fantáziával sokkal változatosabbá, ízletesebbé tehetjük reggelinket, uzsonnánkat.

A nagy mennyiségű zsírbevitel a rákos megbetegedések kockázatát is emeli. Különösen káros az avasodásnak indult olaj, mert számos ártalmas, rákos mFogyókúra során sokan nemcsak a zsírtól és olajak fogyasztásától tartózkodnak, hanem a másik végletbe esve nem pótolják a szervezet számára nélkülözhetetlen vitaminokat, ásványi anyagokat sem. A fogyókúra nem akkor jó, ha minél kevesebbet eszünk, hanem az a fontos, hogy gondosan megválogassuk, mit nem szabad, és mit szükséges fogyasztanunk.egbetegedést segítő szabad gyököt képez.

 

forrás: vital.hu

 

Vásárold meg akciósan a naturshop.hu oldalán!

 malna csili

Trendi Málna-Chili kapszula 30 db

A króm részt vesz a makrotápanyagok normál anyagcseréjében.

Vásárold meg most a naturshopon!

Infó: Erdei Anita, tel.: 1/225-2753, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 859 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. augusztus 13. csütörtök 14:27

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.