Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2017. október 20., péntek van. Boldog névnapot Vendel és Irén nevű olvasóinknak! Holnap Orsolya napja lesz.
Hirdetés

Fogyókúra nem csak ünnepek előtt

Értékelés:
(0 szavazat)

Karcsún, fitten, jókedvűen. A zsírégetés elindulásához a szervezetnek fehérje- vagy aminosav-utánpótlásra van szüksége.

TÖBB FEHÉRJE, KEVÉS ZSÍR: GYORS ÚT A JÓ ALAKHOZ
A kutatók legújabb felismerése szerint szinte minden, a szervezetünkben végbemenő folyamat fehérje segítségével történik. A vitaminok, nyomelemek vagy ásványi anyagok csak segítenek az értékes fehérje előállításában, felhasználásában és működésében.


TIPPEK
- Fehérje – az elsô számú karcsúsító
Ha stresszmentesen szeretne fogyni, sejtjeit fehérjével kell feltankolnia. A javasolt adag napi 0,8 gramm testsúlykilónként. Tehát egy 60 kg súlyú nőnek naponta 48 gramm fehérjére van szüksége. Ezt leginkább joghurtból, halból, sajtból, hüvelyesekbôl, olajos magvakból, gyümölcsökből érdemes fedezni.

- Fontos a megfelelő kombináció!
Vitaminok nélkül a szervezet nem tud a fehérjével mit kezdeni. Tehát kombinálja a húst salátával, a halat zöldséggel, készítse ételeit zsírszegényen, mivel a zsír csökkenti a fehérjefelvételt! Ezért az állati fehérjét kombinálja növényivel és vitaminokkal (pl. burgonya túróval és salátával)!

fogyis1


A FARKASÉTVÁGY MEGFÉKEZÉSÉRE
Paradox jelenség: minél édesebbet eszik valaki, annál gyorsabban lesz újra éhes. Ezért fékezni kell az édes iránti étvágyat.
A szénhidrátok is jó (cseresznye, datolya, banán...) és rossz (limonádé, süti, csoki) csoportra oszthatók. Ahhoz, hogy változatlanul tartsuk a vércukorszintet, a szervezet inzulint termel. A gyorsan felszívódó, rossz szénhidrátok esetén az inzulin szintje nagyon megnő, s ettől visszaesik a vércukorszint.


Ám az inzulin tovább magas marad, s emiatt hamarosan újabb falánkságroham jelentkezik, hogy emelkedni tudjon a vércukor. Az ekkor elfogyasztott csokis keksszel újabb lökés inzulin kerül a vérbe, s a kör újra és újra ismétlődik -- a kilók meg csak gyűlnek és gyűlnek...

 

TIPPEK
Cukorcsapda
Egyen "jó" (lassan felszívódó és nagy mennyiségű, inzulinkilökődést nem okozó) szénhidrátot: teljes kiôrlésu^ lisztbôl készült termékeket, zöldséget, gyümölcsöt! Hatásukra a vércukorszint csak enyhén emelkedik, és nem jelentkezik szénhidrátéhség. A glikémiás index is segít (GLYX) a helyes táplálékkiválasztásnál: ez azt jelzi, milyen erősen emeli egy élelmiszer a vércukorszintet. A "jó" szénhidráttartalmú élelmiszereknek alacsony a GLYX-e: pl. zöldséglevek (15), cseresznye (25), lencse (30), natúr joghurt (15), rozskenyér (40).

 

AZ ALVÁS KARCSÚSÍT
A szakértők szerint, aki nem sajnál magától este még egy kis fehérje-snacket, könnyebben megszabadul a fölösleges kilóktól.
A karcsúsodás folyamatának legfontosabb idôszaka az éjszaka. 70 perccel elalvás után válik aktívvá az agyalapi mirigy, amely egyes aminosavakból (arginin és lysin) karcsúsító növekedési hormont (STH-t) épít magának. Ez a hormon arról is gondoskodik, hogy a zsírsejtek tartalma energiává alakuljon át. Argininben és lysinben főleg a szezámmag, a napraforgómag, a barna rizs, tejtermékek, tojás, hal, élesztô, szója gazdagok.

 

AZ OLÍVAOLAJ SEGÍTHET A FOGYÁSBAN
A zsír a jó alak legnagyobb ellensége? Nem okvetlen! Feltéve, ha tudja, melyek a "jó" és a "rossz" zsírok. Aki naponta 10 gramm zsírt megspórol (egy evőkanál vaj), évente 4,7 kg-mal lesz könnyebb. Ám teljesen lemondani a zsírról aligha lenne tanácsos, hiszen a szervezetnek szüksége van rá a zsírban oldódó A- (pl. sárgabarack), D- (pl. gomba), E- (pl. növényi olaj) és K-vitaminok (pl. sajt) felvételéhez. Persze ennek megfelelő zsírnak kell lennie: a telítetlen zsírok, melyek legalább olyan fontosak a szervezet számára, mint a vitaminok, sürgetik az anyagcserét és a karcsúsító hormonok termelődését. Ilyeneket tartalmaznak az avokádó, az olíva és a különféle magok. A telített zsírok, pl. a tejszínben és a kolbászfélékben, ezzel szemben növelik a koleszterinértéket és hizlalnak.

 

ÉLVEZZE A PARTIT PLUSZKALÓRIÁK NÉLKÜL!
A táplálkozáspszichológusok szerint, aki evéskor szélsőségesen fegyelmezett és abnormálisan sokat akar fogyni, partik, ünnepek idején könnyen elveszítheti a kontrollt. Egyáltalán nem nehéz leadni a fölösleges kilókat, ha nincs állandó stressz alatt. Ahelyett, hogy mindenre azt mondaná: "Ezt nem szabad!" – meg kell tanulnia élvezni az étkezést, mert aki élvezi az ételt, élvezi az életet is. Tehát a partin válasszon az ínyenc a "karcsú" ételekből, pl. pulykamellet zöldségnyárssal, garnélát salátával stb. Mégis túl sokat vagy túl zsírosat evett? Másnap tartson zöldség/gyümölcsnapot – vagy mozogjon többet!

 

TIPPEK
- Tüntesse el a zsírt!
A mozgás – mindegy, hogy az séta a téli erdôben, vagy egy vad éjszaka a táncparketten –, nemcsak karcsúsít, hanem fokozza az endorphin (boldogsághormon) termelését is. Hetente 2000 kalória égethetô el testi aktivitással. Optimális zsírégetô a kocogás (kb. 600 kcal/óra), az aerobik (500), a séta (400), de az ablaktisztítás és a lombgereblyézés (250) is.

(x)

 

Forrás: Patika Ász 2014/december

 

Vásárold meg akciósan a naturshop.hu oldalán!

 malna csili

Trendi Málna-Chili kapszula 30 db

A króm részt vesz a makrotápanyagok normál anyagcseréjében.

Vásárold meg most a naturshopon!

Infó: Erdei Anita, tel.: 1/225-2753, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

 

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 834 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. november 25. szerda 13:22

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.