Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2018. április 22., vasárnap van. Boldog névnapot Csilla és Noémi nevű olvasóinknak! Holnap Béla napja lesz.

Etessük termékennyé párunkat!

Értékelés:
(0 szavazat)

Ha már régóta próbálkozunk, de mégsem akar megfoganni legújabb családtagunk, jó, ha tudjuk, mielőtt végső kétségbeesésünkben mesterséges termékenységnövelőkhöz, táplálék-kiegészítőkhöz, költséges módszerekhez fordulunk, hogy nem csupán a női termékenység fokozható természetes módon is: mindenképp figyeljünk oda párunkra is, s terelgessük finoman a biztos termékenység felé!

 


Ősi módszerek

Ahogyan orrfolyás ellen a leghatékonyabb természetes gyógymód a hagymatea, úgy sokat segíthet a termékenység növelésében a ginseng, illetve a perui maca gyökere, bár ez utóbbi leginkább csak táplálék-kiegészítőként jöhet szóba, ha nem az Andokban lakunk. Érdemes kipróbálni a cickafark- és palástfű teát, illetve a fehér fagyöngy frissen nyert levét, ezekkel több legyet is üthetünk egy csapásra, mert míg az utóbbi a magas vérnyomás ellenszere is, a cickafark görcsoldó, a palástfű vízhajtó hatású, ha méregtelenítő kúrába is kezdenénk a gyermekvállalás előtt. De hiába rajongunk mi nők a gyógyfüvekért, a férfiak talán közelebb érezhetnek magukhoz egy termékenyítő masszázst vagy fürdőkúrát, például a Romániában található Medve-tó partján fekvő gyógyszanatóriumban, ahol a szkeptikus férfi bögréjébe is kerülhet titokban hamis egyszarvúgyökér, amely az indiánok kedvelt termékenységnövelő szere.

 

 

A termékenység vitaminjai

Nem nehéz belátni, hogy a vitaminokban és ásványi anyagokban szegény étrend igencsak visszaveti a férfi termékenységét, az A- és B-vitamin, a magnézium, a cink és a szelén hiánya pedig negatívan befolyásolja a sperma minőségét. Ha már a modern táplálkozástudomány ajánlásának megfelelően étkezünk, s erre életünk párját is rávettük, nincs ok aggodalomra, így éppen elég jut ezekből egy átlagos felnőtt férfi szervezetébe. Ha mégis kiegészítenénk a vitaminbevitelt, mindenképp természetes forrásokból merítsünk, és legfőképpen akkor, amikor apajelöltünk megfázáson, stresszes helyzeten, egy kiadós sörözésen van túl, vagy éppen átmenetileg nem követte az általunk diktált étrendet. Érdemes három hónapos felkészülési időszakot tartani a gyermeknemzés tervezett időpontja előtt, mindenképpen közösen, hiszen együtt könnyebb. Ebben az időszakban az alábbi vitaminok, nyomelemek, ásványi anyagok bevitelére fektessük a legnagyobb hangsúlyt, ha kedvesünkről van szó:


C-vitamin és antioxidánsok: sokat szajkózott tény a C-vitamin fontossága, nem meglepő, hogy az egészséges hímivarsejtek termelődésében is elengedhetetlen szerepet játszik, úgyhogy kedvesünk étrendjében legyen túlsúlyban a brokkoli, zöld levelek, citrusfélék, eper!


Kalcium és D-vitamin: a spermiumok mozgékonyságát részben a bennük levő kalcium koncentrációja határozza meg. Kalciumot a tej, joghurt, mandula, bab, borsó, zöld levelek, D-vitamint a túró, tojás, máj és lazac tartalmaz.


Folsav (B9-vitamin): a hímivarsejtek egészségéhez a gabonafélék, a zöldségek, a narancslé, a máj, a karfiol, a zöldbab, a dió és a mogyoró elengedhetetlenek a táplálkozásban.


Cink: az ivarsejtek mozgékonyságát és a tesztoszteron-szint biztosítását végzi, de ha nincs keretünk mindennap osztrigát fogyasztani, amely elsődleges cinkforrás, akkor a bab, a szárnyas húsok, a máj és a teljes kiőrlésű gabonafélék is tökéletesen megteszik, ezek is nagy arányban tartalmaznak cinket.


E-vitamin: jelentősen csökkentheti a spermiumok károsodását, megszüntetheti az infertilitást. Hiánya állatkísérletek szerint meddőséghez vezet, ezért fontos a növényi olajok, a búzacsíra és az egyéb gabonacsírák, a zöld növények, a hús, a máj és a tojás fogyasztása.


Szelén: fontos nyomelem, amely az antioxidáns A-, C- és E-vitaminokkal együtt hat. A legjobb szelénforrás a tengeri állatok húsa, illetve a vese, a máj és a teljes kiőrlésű gabona.


L-karnitin: a hímivarsejtek normális működéséhez szükséges aminosavszerű anyag, melyet a szervezet állít elő, de a húsokban, tejtermékekben is előfordul.


DHA (Dokazahexánsav): nagyon fontos a spermiumok számára, mivel azok eleve sok DHA-t tartalmaznak. Ha kevés van belőle, csökken a spermiumszint is. Az olajos halakban (lazac, makréla, hering) található meg.

 

Termékenységnövelő ételek

Nem kell megijedni a felkészülési időszaktól, ugyanis csupán arról van szó, hogy picit szigorúbban betartjuk egészséges étrendünket, optimális diétát tartunk, semmit nem vonva meg a családfőtől (és magunktól sem). Fontos, hogy valamennyi tápanyagcsoportból – fehérjék, szénhidrátok, zsírok és olajak – kiegyensúlyozott mennyiséget fogyasszunk, és azokat változatos formában kombináljuk. Vannak azonban olyan ételek is, amelyek kifejezetten az ivarsejtek egészségét óvják és védenek azok genetikai károsodásával szemben is. Ilyenek a salátafélék, a gyömbér, fokhagyma, brokkoli, káposzta, ananász, petrezselyem, zöldpaprika. A szóját azonban célszerű megvonnunk szerelmünktől egy időre, ugyanis fitoösztrogént tartalmaz, ami rontja a spermaképet.

 

Gyakoroljuk a zent!

Vagyis nyugodjunk meg, kerüljük a stresszes helyzeteket, beszélgessünk és mozogjunk sokat, mert sok esetben a stressz, a helytelen életmód, esetleg a párkapcsolat hiányosságai miatt késlekedik a gyermekáldás. Mondanunk sem kell, hogy a kávé, alkohol és cigaretta elhagyása a jövendőbeli apukákra nézve is kötelező. A gyermeknemzés időszakában átmenetileg tanácsos csökkenteni az ejakulációk gyakoriságát is, és egy időre függesszük fel a kényeztető forró fürdőket, a dorbézolást, és nem árt, ha nem szedünk szteroidhormonokat, vérnyomáscsökkentőket sem. Okozhatja azonban a férfimeddőséget a magas láz, illetve gyulladásos betegségek is, alváshiány, erős dohányzás, ezért amennyire csak lehet, kíméljük szervezetünket, kimerített testből ugyanis ritkán születhet új test. Ha a természetes módszerek nem vezetnének eredményre, ne odázzunk el egy-két fontosabb vizsgálatot, hogy megtudjuk, mi okozza a meddőséget.

 


Forrás: www.vitalmagazin.hu

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 1712 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. január 09. szerda 14:43

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Baba-mama - Ajánló

  • tőzegáfonya


Baba-mama - cikkek

Legolvasottabb - Trend

Legolvasottabb - Pletyka

Legolvasottabb - Szex

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.